Major Scales In Solfege


Monday - Dy

Dy Ry Fa Fy Sy Ly Do Dy,

Dy Do Ly Sy Fy Fa Ry Dy.


Tuesday - Ry

Ry Fa So Sy Ly Do Re Ry,

Ry Re Do Ly Sy So Fa Ry.


Wednesday - Mi

Mi Fy Sy La Ti Dy Ry Mi,

Mi Ry Dy Ti La Sy Fy Mi.


Thursday - Fy

Fy Sy Ly Ti Dy Ry Fa Fy,

Fy Fa Ry Dy Ti Ly Sy Fy.


Friday - Sy

Sy Ly Do Dy Ry Fa So Sy,

Sy So Fa Ry Dy Do Ly Sy.


Saturday - La

La Ti Dy Re Mi Fy Sy La,

La Sy Fy Mi Re Dy Ti La.


Sunday - Ti

Ti Dy Ry Mi Fy Sy Ly Ti,

Ti Ly Sy Fy Mi Ry Dy Ti.


Note that the following were excluded: 

Do -

Do Re Mi Fa So La Ti Do,

Do Ti La So Fa Mi Re Do.


So - 

So La Ti Do Re Mi Fy So,

So Fy Mi Re Do Ti La So.


Re - 

Re Mi Fy So La Ti Dy Re,

Re Dy Ti La So Fy Mi Re.


Fa - 

Fa So La Ly Do Re Mi Fa,

Fa Mi Re Do Ly La So Fa.


Ly - 

Ly Do Re Ry Fa So La Ly,

Ly La So Fa Ry Re Do Ly.


MAJOR CHORDS

*Do Mi So ...

*Dy Fa Sy ...

*Re Fy La ...

*Ry So Ly ...

*Mi Sy Ti ...

*Fa La Do ...

*Fy Ly Dy ...

*So Ti Re ...

*Sy Do Ry ...

*La Dy Mi ...

*Ly Re Fa ...

*Ti Ry Fy ...